En månad kvar till april

Några datum som jag längtar till:

2 april Högskoleprovet
Jag har gjort högskoleprovet en gång innan och jag tyckte det var väldigt roligt! Jag tycker om prov överlag (speciellt sådana man inte kan träna till) och högskoleprovet i synnerhet. Man blir sliten, hungrig och förvirrad men usch, så kul det är att ha gjort det! Och förhoppningsvis så blir det ännu roligare då resultatet dimper ned i brevinkastet!

7 april Inlämning
Den sjunde ska jag lämna in det sista arbetet (av två stycken vilket i och för sig inte är så mycket) i genusvetenskapen. När det är rättat och betygssatt kommer jag alltså, förhoppningsvis, att få godkänt på kursen och stolt kunna visa upp att jag har läst genus. Den sjunde kommer jag alltså att pusta ut i fåtöljen efter referenskollande och meningskrånglande.

22 april Elmia
Åh, Bilsport Performance & Custom Motor Show (även kallad Elmia), är Sveriges största bil- och motormässa. Jag var på den förra våren och kommer åka på den även denna påsk. Elmia är, även för den som inte är bilintresserad, en riktig upplevelse. Vårvädret sprudlar, skinande bilar står uppradade och man träffar härliga människor. Jag, som inte är direkt motor- och prestandaintresserad utan mest tycker att det är kul att titta på fina bilar, tycker höjdpunkten med resan till Elmia är då man packar in sig i bilen med alla sina vänner, öppnar den första ölen och njuter av att det, några dagar om året, är helt okej att börja dricka öl, vin eller cider klockan åtta på morgonen. Att vara lite lätt berusad i goda vänners lag när man susar ned genom landet är underskattat!

För den som är intresserad så pågår Elmia från långfredagen till annandag påsk (22 - 25/4). Läs mer här.





Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback