Lyxfällan - fast jag tycker inte att tv-licens är någon direkt lyx

Jag kan tydligen inte sluta tänka på det där med pengar, som synes i föregående inlägg men, men... Jag undrar hur jag och herrn skulle få ekonomin att funka någorlunda om jag inte crashar en liten fond hit och dit. Jag är arbetslös student och kommer alltså att ha en maximal inkomst på cirkus 2 700 kronor. Yippie! Sedan har vi herrn som tjänar ungefär femton tusen i månaden. Sedan har vi utgifterna. Nu ska jag göra en fin liten uträkning som enbart ska fungera som en kom-ihåg-lista till mig själv. Ni får alltså stå ut med att det blir lite tråkig läsning. Jag slår på stort och räknar ut snittkostnaderna per år.

På ett år
Hyra: 39 600 kronor
Tv-licens: 2 000 kronor
Hemförsäkring: 1 170 kronor
Mat (på en höft): 36 000 kronor
Övrigt (som t.ex. cigaretter, nöjen, böcker osv.): 41 200 kronor
Bredband: 1 800 kronor
Telefoni: 2 700 kronor

Ja, nu har jag säkerligen glömt bort en massa saker med tanke på att jag inte sitter med flera månaders betalda räkningar rakt framför mig men oavsett... Om jag nu summerar dessa kostnader för att dela på 12 månader så får vi alltså en genomsnittlig månadsutgift på 10 372 kronor! Jag har visserligen höftat de flesta siffror förutom hyra, tv-licens och försäkring men ändå. Det blir alltså lite drygt 5 000 kronor/person och jag kommer därmed att gå back cirka 2 300 kronor i månaden. Jag trodde dock att det skulle bli mer. Och det blir det säkert. Men ja, med dessa kostnader borde vi hålla oss flytande. Eller?

Jag tänker såhär - vi har klarat det innan och vi klarar det säkerligen nu. Punkt. 

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback