I andrahand

God morgon, god morgon.

Dagen började med att A försov sig. Han vaknade klockan fem i fem och han börjar arbeta vid fem. Dock var det tydligen en rätt lugn dag. När jag gick upp så såg jag att hela stan var dimma. Dimma hit och dimma dit. Bättre än snö i och för sig.

Idag har jag lust att hitta på något och med tanke på att vår bil inte fungerar som den ska och att A slutar vid fem så har jag funderat över om jag ska ta bussen in till centrum och kika i lite second hand-butiker. Det finns inte ett jättestort utbud av vintage osv. i Karlstad men det är alltid kul att titta in på Myrorna.

Vad jag skulle vilja hitta på second hand den närmaste tiden är främst en rokoko-fåtölj alternativt en karmstol - helst ska klädseln vara någorlunda ljus då det är lite vanskligt att byta klädsel på just karmstolar då snickarna använde nitar till förbannelse. Jag är även på jakt efter en String-hylla. Jag vill helst av allt ha en vit men med tanke på att de flesta som såldes förr var i brunt trä (dock med vit upphängning) så skulle jag nog kunna nöja mig med en brun också. Jag vill dessutom hitta ett fint hallbord samt en kristallkrona (dock inte i guldimitation). Kristallkronor är svårt att hitta till ett rimligt pris - man kan säkerligen göra fynd men de "fynden" brukar var för dyra för min plånbok.

Ja. Vi får helt enkelt se var dagen för mig. Kanske blir jag sittandes här hemma hela dagen men jag vet inte om jag har så stor lust till det. Borde dock läsa ur Tusen svenska kvinnoår innan jag hittar på något annat.



Åh, mumma!


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback