En trevlig tur

Snart är det den första april och idag har jag och herrn varit iväg till en relativt närbelägen stad och tittat på en reservdelsbil samt att vi shoppade lite grann. Herrn köpte en ny vårjacka och jag köpte ett linne på Carlings.

Och apropå Carlings så tycker jag att det är en av få affärer där det inte framgår (i alla fall inte så tydligt som i andra klädaffärer) vilka kläder som är för kvinnor och vilka som är för män. Detta kan många finna förvirrande (jaha, köper jag ett linne för killar eller ett för tjejer nu?) men jag tycker att det är ett steg i rätt riktning. Visst, det är fortfarande så att kläderna för kvinnor är i en del av butiken och kläderna för män är i en annan men det är ändå svårt att se exakt vilka kläder som är för exempelvis kvinnor. Det är inte puttinuttfärger för kvinnor och enbart döskalletryck och mörka nyanser för män - på Carlings blandas hårdrockstryck med pastellfärger oavsett om du är kvinna eller man. Som sagt, det är inte perfekt men det är på rätt väg.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback