Cash money millionaire (eller kanske inte alls)

Jag har studerat ett par år och i början av mina sjuksköterskestudier fick jag studiemedel som sig bör men när jag sedan fick för få poäng så fick jag inte några pengar, vilket jag tycker är helt befogat. Nu när jag har fått nog med poäng så ringde jag till CSN och se där, nu ska jag få lite pengar. Jag tror dock inte att jag kommer att kunna leva på 2 700 kronor så värst länge.

Saken är den att jag köpte min lägenhet för egna pengar, dvs. jag tog inga lån, och sedan dess har mitt konto varit på gränsen till uttorkning. Jag har därför funderat på att sälja av en fond som jag har. Jag vet att det inte är det mest ekonomiska att göra då jag måste skatta för vinsten men jag gör hellre det än, som min mamma lade fram som förslag, att låna av mina föräldrar. Visst, jag kan låna men vad ska jag då betala tillbaka med? Jag har inget arbete och 2 700 kronor kommer man inte långt med. Jag kan därför inte betala tillbaka utan att avsluta en fond om nu inte min kära mor menar att jag ska låna pengar, lägga dessa pengar på hög och sedan betala tillbaka lånet med exakt de tusenlappar som jag har lånat. Nej, det fungerar inte riktigt.

Pengar är krångligt.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback