Här ska det firas!

Inte enbart det faktum att det är helg är något att fira idag utan även något annat. Mensen! Wey! Den kom till slut och nu slipper jag att oroa mig. Visst, att den tog ett tremånaders-uppehåll som en annan skoltrött gymnasist är ju visserligen inget bra tecken men kroppen behövde kanske vila. Och kroppen är ju smart på så sätt att den säger till när det är dags att varva ned och absolut inte skaffa barn. Så det är både positivt och negativt att den gör en abrupt paus. Dock är den, som sagt, tillbaka nu och jag kunde inte vara gladare! Aldrig har jag uppskattat mensvärk som nu. Kände att det stramade i låren och att det gjorde lite ont i magen tidigare idag men jag trodde mest att det berodde på något helt annat - kanske inbillade jag mig? Men nej, kroppen förvarnade precis som den gjort så många gånger förr och ja, nu är mensen tillbaka. Det är lite som att par som försöker skaffa barn inte alltid får några men när de väl slutar att försöka så får de barn med en gång. När jag ringde gyn.avdelningen och bokade in en tid för koll på grund av utebliven mens så slappnade kroppen av och jaha, där kom mensen.

Så, herrn är hemma, kvällen är vår, helgen stundar och mensen är här.
Kan det bli så mycket bättre? Och förresten, herrn köpte lösgodis också.
Och highfivade att mensen är kommen.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback