Tadaaa!

Jesus! Jag är inte kristen. Jag är bara otroligt lättad över att hemtentan nu är avklarad. Jag har skrivit betydligt tjockare och mer avancerade hemtentor men det känns att det var ett tag sedan. Referenslitteraturen låg som en mur kring mig och årtal, citat och försättsblad blandade ihop sig till ett enda stort gojs. Men nu är jag klar, enligt utsatt datum och hela skiten. Jag är glad. Nästa hemtenta står att finna den sjunde april och jag njuter av att det är över en månad kvar och att jag nu ska få sjunka ned i ny litteratur än att hanka fram i samma böcker som den här hemtentan har krävt av mig.

Men innan något slags sjunkande eller pluggande blir aktuellt ska jag njuta av (vår?)solen som spritter utanför fönstret. En kaffe och det nya numret av Plaza Interiör som damp ned vid dörren idag gör min dag så nu ska jag snart knata ut på balkongen och suga i mig lite B-vitaminer.

Herrn slutar klockan tre idag och då ska han få den stora äran att skjutsa mig till biblioteket. Det är inte det att jag har lite pengar på busskortet, det är inte det att jag inte tycker om att åka buss, det är heller inte det att jag tycker att det är för långt att åka - det är bara så att jag tycker om att åka bil med A. Man pratar en massa om vad som har hänt under dagen och man tittar på folk, hus och vattnet som passerar. Man kan visserligen prata om dagens händelser när man är hemmavid men när man åker bil så blir det en annan sak - om vi sitter i soffan och pratar om vad vi har hittat på så finns det störande moment som tv, tidning eller dator. I bilen är det bara han och jag. Det enda som vi behöver fokusera på är vägen framför oss och det är ändå mestadels A's arbete med tanke på att jag inte har körkort.

Så nu är det två timmar kvar till min efterlängtade tio minuters biltur.  

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback