Polis, polis, pot...

Dagen har förlöpt relativt smärtfritt. Började morgonen med att herrn gick ned till bilen och bar upp alla sina bilsaker från gamla lägenheten upp till vinden. Åkte sedan vidare till en second hand-butik i stan med tanke på att jag letar efter en stol alt. mindre fåtölj i rokoko-stil som jag ska måla vit och klä om (jag är Antikrundans största fiende med tanke på att jag aldrig låter antikviteter vara i originalskick...). Vi hittade ingen stol men jag köpte en tavla innehållandes ett gammalt svartvitt fotografi av barn som leker på en kullerstensgata - kan vara lite snyggt i en Ikea-ram på min tavelvägg.

Puttrade sedan vidare till en snickeributik för att kolla på tapeter och kakel. Vill gärna tapetsera hallen och vill gärna kakla om köket. Vi får se hur det blir med det hela. Jag har svårt att få tummen ur då och då men titta skadar aldrig. Åkte vidare till Plantagen och köpte på mig lite växter som jag egentligen inte vet riktigt var jag ska ställa. Åkte sedan hemåt men blev stoppad av civilpolisen som gav herrn böter för att han inte hade bilbälte på sig samt att han påpekade en del brister med bilen. Vi blev föga chockade då bilen är över fyrtio år gammal (en finfin 140 som trots sin ålder knappast är något att klaga på). Herrn emottog sin bot och vi åkte vidare hemåt och nu är vi alltså hemma.

Har idag suttit och pillat med genusarbetet som ska vara inne på måndag. Jag kände mig inte så värst motiverad till att börja med det men den första delen gick relativt bra. Vi har dock en hel bunt med litteratur som måste användas som referenser på fem sidors arbete. Det är en utmaning för mig då jag inte har några större problem med att skriva långa texter men alltså desto större problem med att skriva kort och koncist.

Under helgen ska jag och en genuskamrat träffas över en fika och diskutera om vi är osäkra över något i arbetet. Och tänka sig, det var till och med jag som lade fram fikan som ett förslag. Jag brukar ha rätt svårt med att initiera de flesta typerna av kontakt men ja, idag gjorde jag det alltså. Jag är dock inte blyg i övrigt - när väl kontakt har upprättats (nu låter jag som en gammal korpral) så har jag knappast svårt med att prata.

Så, nu vet ni det.
Inte något nytt under solen över huvud taget. Trots dagens brist på innehåll så lyckades jag ändå ordbajsa. Tänka sig.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback