Mina förebilder

Jag har många förebilder men de främsta hittar jag i min egen umgängeskrets.

Min mamma är en stor förebild - hon är stark och har varit oootroligt stark de senaste tre åren då hon har tagit hand om min cancersjuka moster dag som natt. Hon har dock alltid varit min förebild då hon är otroligt bildad, extremt vettig och en ärlig person som man alltid kan lita på.

Min moster har lidit av cancer i drygt tre år nu och hon har fått beskedet terminal cancer, vilket innebär att hon kommer att dö av sin sjukdom. Hon är min förebild för att hon visar mig hur mycket en människa kan kämpa, hur mycket styrka som finns i en och samma kropp, hur man kan hålla modet uppe hur hårt det än är och framför allt, hur mycket man kan skratta och hur mycket humor hjälper. Jag älskar henne för alltid.

Herr A gör mina dagar underbara och det är en bedrift. Han kan få mig på gott humör då jag är nedstämd och han förstår mig (vilket inte heller är så lätt). Han har en enkel syn på livet och får mig att se saker för de dom är snarare än att komplicera dem. Han är dessutom otroligt intelligent och jag älskar att samtala med honom.

Robyn är alltså inte någon i min familj utan artisten Robyn. Dels gör hon smashing musik och dels går hon sin egen väg. Hon vågar sticka ut, hån vågar klä sig som ingen annan och hon gör det med stil.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback