7.5 poäng - bara sådär!

Med tanke på att jag var lite lätt lat under min sista tid på sjuksköterskeprogrammet så droppade jag en kurs vilket innebar att jag hade 3 poäng kvar tills jag kunde få studiemedel nu när jag studerar genusvetenskap. Jag har grämt mig lite över detta och ångrat att jag inte gjorde den sista uppgiften men idag, när jag för en gångs skull vågade krångla mig in på min universitets-profil (eftersom genusen är fristående så kan man gå in på den sidan utan behörighet vilket jag har gjort med glädje för att slippa se de där obefintliga tre poängen som pockar på mitt medvetande) och jaha, vad får jag se om inte tre poäng som inte fattas längre. Jag hade tydligen fått godkänt på den kurs som jag inte fullföljde och drog med andra ord in 7.5 poäng bara sådär.

Fast så pillar mitt samvete i min hjärnas innersta vrår och frågar: "Du, kan det inte vara så att någon har gjort fel så att du har fått poäng trots att du inte har genomfört kursen? Kan det inte vara så att du borde maila någon kursansvarig och fråga om det har skett ett missförstånd? Borde du inte ta risken att förlora dina poäng och därmed din rätt till studiemedel mot att vara ärlig? Borde du inte skita i att ringa till CSN och be om pengar och istället ringa någon som kan peta bort de där poängen som du säkerligen har dragit på dig utan att du förtjänar dem?". Som synes så är mitt samvete lite långrandigt. Jag lyssnar ej. Inte idag i alla fall.

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback