Vi gick ut och sedan gick vi hem

Oj, nästan tre dygn sen senaste uppdateringen! Beror på allmän trötthet och en liten gnutta upptagenhhet. I lördags var det nämligen pokerkväll och dessutom superfint väder hela dagen. Jag satt och njöt på balkongen och solen gassade som att det var sommar. Att toppa det med ett vinglas var heller inga problem så där satt jag och stekte och blev alkoholpåverkad. Jag och herrn tog sedan bussen in till stan, ytterligare en buss ut ur stan (fast åt det andra hållet) och sedan var vi framme hos herrns arbetskamrat + flickvän. Där fanns även två andra arbetskamrater och ytterligare en flickvän (som faktiskt gick genusvetenskap med mig ett litet tag) och pokerspelandet var igång. Jag var dock den enda tjejen som spelade och därmed den enda tjejen som vann. Jag spöade fyra fullvuxna, pokervana män och håvade in potten som sedan betalade taxin hem från stan.

Igår vaknade jag med en relativt lindrig baksmälla (jag tycker på något märkligt vis att ju äldre man blir desto sämre blir man dagen efter, oavsett vad eller hur mycket man dricker) som ändå höll mig i soffläge hela dagen. Jag insåg även att det var första gången jag var ute sedan vi flyttade till lägenheten. Man har alltid något att göra på helgerna som prioriteras före att dricka sig lite lullig; man ska skruva, måla, kolla på nya möbler (som man till slut ändå inte köper), köpa växter och ja, sen så kan slappande också gå före att dricka. Men denna helg hände det alltså - jag gick ut! Trudelutt vad roligt.

Idag ska jag först och främst dricka kaffe på balkongen och njuta av ett halvdisigt centrum och sedan ska jag... ja, jag vetefasiken. Jag skulle gärna vilja ta en tur till Plantagen och köpa ytterligare två buskar men vi får se hur det blir med den saken!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback