Väggplattor - platt fall?

Jag försökte att sätta mig ned med mitt arbete om kvinnohistoria m.m igår men nej, det tog emot. Så därför tog jag fram borren och borrade i skåpsluckorna i köket. Min brist på skrivarlust resulterade därmed i att jag borrade upp fyra nya handtag till luckorna. Blev betydligt snyggare än de gamla guldfärgade handtagen som satt där innan. Nu är det bara elva handtag kvar att byta.

Apropå köket så är jag minst lika sugen på att renovera det som jag är på att bryta sönder (och förhoppningsvis snygga till) badrummet. Dels så är det kaklet (beiga plattor med blommor på...), sedan så är det kökslådorna (personen som bodde här innan tyckte visst att lådfronter kan göras i masonitskivor som man bara slabbar lite vit färg på), sedan så är det sockeln (som är mörkbrun) och sedan så är det köksfläkten (stor sjuttiotalsfläkt som säkerligen suger magnifikt men som knappast är en fröjd för ögat).

Jag har på kakelfronten funderat på om väggplattor från Ikea skulle kunna passa bra. Jag har ingen erfarenhet av dem själv men de ser ju onekligen helt okej ut. Och det borde vara lätt att sätta upp dem på en dag. Eller?


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback