Shoppingfredag med sällskap

Jahapp. Vad har man gjort idag då? Jo, jag duschade imorse. Hatar att duscha på morgonen. Håret blir flygigt och boppar mest runt som ett litet flor uppe på skallen. Duschade oavsett - jag var för trött för att duscha igår och luktade för unket för att inte duscha idag då jag skulle ut på stan med L. Hoppade därför in i duschen, kletade på mig lite smink och tog bussen in till stan.

Jag & L stretade runt i butiker bland glada Färjestad-fans som väntade på guldfesten på torget (vissa verkade vänta redan klockan två trots att festen började vid fem...). Jag lyckades inhandla ett vanligt svart linne på Vero Moda, en grå magtröja (modell oversize) på Monki, ett par svarta tygskor på... ja, det minns jag inte... samt en liten ugglering på Special Me som nyss har öppnat butik i Karlstad. Mumma vilka fina smycken det fanns där - här kommer några exempel.

Nu när jag har kommit hem (skippade att fira Färjestad då jag inte är någon hockey-fantast) så spenderade jag lite tid med att betala räkningar. Mestadels herrns (enbart en räkning till mig). Det är tur att han har mig ibland må jag säga. Såhär mitt i månaden då han har ganska lite pengar kvar från den tjugofemte så rycker jag in och betalar pockande räkningar som mestadels rör herrns tre bilar. Tre behöver han inte. En räcker tycker jag...

Hur som helst är räkningarna betalda och imorgon ska jag och herrn iväg till min bror och hans flickväns nyinköpta hus och titta på när de sliter i gamla korkmattor och spacklar väggar. Jag hoppas på en kaffekopp. Med kaffe i... Hah. Jag är allt bra rolig. På söndagen ska vi sedan uppåt i landet och hälsa på moster som nu har flyttats till en form av hospice. Hon trivs och det är huvudsaken.

Nu kom herrn hem så nu blir det
soffläge för hela slanten!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback