Bra spammat!

Hm. Jag som har varit borta ifrån bloggvärlden ett x antal månader (nja, snarare två år?) har för ett tag sedan insett att spam-/reklamkommentarer inte bara är patetiska avtryck i stil med "åh, vad fin din blogg är - kolla in min också!" eller "det håller jag med om - kika in på min blogg om du vill" utan även kommentarer som verkar vara helt i sin ordning. Jag fick för några dagar sedan en kommentar som löd ungefär "oj, snygg stil du har - vi ska renovera om vårt badrum också och letar just nu efter snygg inredning". Jaha, tänkte jag - bäst man svarar på den kommentaren. Jag klickade mig därför in på hemsidan som var länkad i kommentatorns namn och kom plötsligt in på en sida som sålde badrumsinredning. Samma sida har ploppat upp i fler kommentarer - ingen kommentar den andra lik (förutom att dom gällde ämnet badrum).

Samtidigt som jag hatar spam och alla slags kommentarer som försöker göra medveten reklam för en blogg eller vad det nu kan vara så måste jag ge de som har badrumsspammat min blogg en klapp på axeln. Inte fasiken tog jag kommentarerna som ett spam - jag trodde absolut att det var en helt vanlig, bloggläsande person som tog sig tid att kommentera min blogg. Och på ett sätt så är det ju så också. Visst, personen som kommenterade var kanske inte någon intresserad bloggläsare utan arbetar snarare för hemsidan ifråga och hade antagligen bara googlat badrum tillsammans med blogg. Men att ändå ta sig tid att knåpa ihop en alldeles individuell spamtext är imponerande. Om jag skulle spamma skulle jag bara köra copy/paste - så lat är jag. Så ja, grattis och tummen upp till dig, du spammande badrumsfantast - jag svalde betet. Dock inte såpass att jag klickade mig vidare på sidan som länkades och beställde hem ett badkar med lejontassar men visst, lite lurad blev jag.



Obs! Alla spammare där ute.
Detta inlägg gör det inte fritt
fram för er att spamma loss.

 


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback