Stenåldern hade nog också sin charm

Usch. Skulle skrutta in på min mail en sväng men nej, då kunde jag inte logga in. Jag funderade på om jag hade stavat fel men efter fem-sex år med samma mailadress borde jag inte kunna göra det. Jag provade med de två lösenord som jag vet att jag har pendlat mellan de senaste åren men nej, det funkade inte det heller. Då kom jag till den tråkiga slutsatsen att någon måste ha kommit in på min mail och ändrat mitt lösenord. Om det kan vara virus, pishing eller vad det nu kan vara spelade inte direkt någon roll - orolig blev jag i alla fall.

Varje gång som det händer något som rör datorer osv. så blir jag med ens jätterädd. Jag försökte minnas om jag hade något viktigt på min mail och "ja, det måste jag ju säkerligen ha" var min slutsats. Jag fick därför försöka återställa lösenordet genom att kontakta mail-supporten och då skulle man besvara en sådan där fråga som man kan ställa in själv och välja svaret på (allt för att verifiera att jag är jag) och frågan löd "nämn en känd historisk person". Vad jag kan dra mig till minnes så har jag aldrig valt just den kontrollfrågan så ja, därför måste någon även ha ändrat den.

Hjärtat bankade som tusan - som att det inte har varit nog med ångest de senaste dagarna - och jag bad supporten kontakta mig på en annan mejladress. Det kunde tydligen ta upp till ett dygn innan man fick reda på om man hade verifierat sig nog och jag satt som på nålar.

Jaja, till slut fick jag i alla fall ett bekräftelsemail på att jag hade verifierat mig nog. Phuuuu! Jag hatar sån där I-landsstress men nu är i alla fall mailen återställd (med bytt lösenord såklart) och många andra sidor där jag figurerar har också fått nya, fina lösenord.

Jag förstår inte hur jag kan skriva en hel harang
om hur mitt lösenord försvann men kom tillbaka...?


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback