"Riksflata" söker fru

I dagens Aftonbladet (webbtidningen that is) kan man läsa om Johanna Nordin som är den första lesbiska kvinnan att delta i TV4:as programserie Bonde söker fru. 2008 deltog Peter Gustafson som den förste homosexuelle och nu är det alltså dags för Johanna Nordin att delta i sin jakt på kärleken bland klöver och sommarnattsmygg.

Personligen så undrar jag bara varför man så enträget hänger kvar vid programnamnet - Bonde söker fru klingar otroligt heterosexuellt och trots att TV4 visar upp ett accepterande och relativt öppet tänkande angående det där med sexualitet (i alla fall i Bonde söker fru) så har man inte ändrat namnet trots att det har gått flera år.

Visst, kanske skulle man kunna påstå att "tittarna blir förvirrade om man byter namn" men varför inte Bonde söker partner eller Bonde söker kärlek? I fallet med Johanna Nordin passar dock Bonde söker fru utmärkt då hon är en bonde som söker en fru. Namnet passade ju dock mindre bra när Peter Gustafson sökte en man att dela livet med eller när bönder av kvinnligt kön har sökt den heterosexuella kärleken och alltså inte alls sökt någon fru.

Så, TV4, gör slag i saken och döp om programmet!
I övrigt ser jag fram emot att bänka mig framför
tv:n och njuta av rapsfält och koskit.

Johanna Nordin är trött på krogen och nätdejting. ”Jag söker till ’Bonde söker fru’ för att visa att jag finns”, säger hon.
Källa: Aftonbladet


Postat av: Hanna

Kunde inte sagt det bättre själv! Bonde söker kärlek låter perfekt! Det där med fru är bara missvisande! Även heterobönder kanske inte har som främsta mål att ingå äktenskap! Puss

2011-09-15 @ 21:48:46
Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback