Högskoleprovets vara eller icke vara

Igår snöade det något så fruktansvärt. Idag är all snö borta men himlen är grå. Jag sitter därför inne och knåpar ihop mitt arbete om kvinnohistoria, queer m.m. Har skrivit om arbetet två gånger nu - jag vill inte riskera att det blir för långt men inte heller att det blir för kort. Det är en svår balansakt och jag har alltid varit dålig på att skriva kort och koncist. Dock fick jag som kommentar på mitt förra arbete att "du skriver lite kortfattat mellan varven". Jag som hade ansträngt mig så för att skriva just kortfattat! Så man får väl ta det där som en komplimang.

Imorgon är det dags för högskoleprovet men vi får se om det blir något av det. Herrn kanske kommer att jobba väldigt länge idag och kommer kanske att vara supertrött imorgon och inte alls sugen på att gå upp runt klockan sex. Jag förstår honom och för mig spelar det inte riktigt någon större roll om det blir gjort eller ej - jag har redan gjort det och är nöjd med resultatet som jag fick då (och dessutom går det inte ut än på ett par år). Om den där tidiga morgonen inte hade förstört så hade det dock varit lite roligt att sticka iväg - alltid kul att se vilka pyssliga frågor de har petat ihop till i år.

Vi får helt enkelt se.
Nu. K a f f e !

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback