Helvetes jävla antivirusskit...

Jag är väl ganska mån om min dator - eller ja, inte om utsidan men om innehållet. Inga virus här inte, tänkte jag och laddade för ett tag sedan ned Avast! Jättebra. Man fick ha det gratis i tre månader och sedan skulle man uppdatera och så fortsatte det så i all evighet helt gratis. Trodde jag.

Igår kväll varnade datorn med stora röda bokstäver att hej, du, kolla, det är bara två dagar kvar av din Avast!-licens. Jaja, tänkte jag och herrn försökte gå in på Facebook. En trojan stoppad. Två trojaner stoppade. Jag försökte gå in på min studentsida. Fem trojaner stoppade. Avast! blockade varenda sida man försökte gå in på på grund av att det tydligen var trojaner hit och andra potentiella hot dit. Det enda man kunde gå in på var Google och sidan där man kunde ladda ned mer Avast! så jag tänkte att nu får man väl ta och uppdatera. Försökte uppdatera men inget hände. Försökte till och med att registrera mig men inget hände. Valde därefter att ladda ned den nyaste versionen av Avast! men då var ett led i nedladdningsprocessen att en internetsida skulle öppnas och då blockerade Avast! direkt. Trojan! Trojan!

För att göra en relativt kort historia kortare kan man helt enkelt säga att det tog lång tid innan vi kunde avinstallera Avast!-skiten men att vi nu har laddat ned Nortons gratis-skydd. Funkar okej så länge. Vi får se vad som händer två dagar innan den licensen ska gå ut.


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback