Gryning över Kalahari & Skymningssång

Imorse när jag låg i sängen och försökte att vakna till liv så var Lasse Berg gäst i ett av programmen (kanske var det ett program i P1?). De diskuterade hans bok Gryning över Kalahari samt hans nyutkomna vid namn Skymningssång i Kalahari - hur människan bytte tillvaro. Jag har inte köpt den senaste än men är väldigt frestad att göra det; om den är lika bra som Gryning över Kalahari så skulle jag vara mycket nöjd.

Gryning över Kalahari gör mig tillfreds i kroppen. Det är föga förvånande att den toppar Bokus lista på de mest sålda böckerna inom kategorin samhälle & politik trots att den gavs ut 2007. Den som inte har läst den än borde absolut läsa den! Boken tar upp människans ursprung - allt ifrån att bo vid flodbädden till att ströva på savannen. När jag läste boken när den var ny så blev jag rörd - det är precis så som Lasse Berg beskriver vårt ursprung som vi är menade att leva; vi ska jaga när vi behöver mat, vila i skuggan och sjunga sånger tillsammans när mörkret smyger sig på. Vi ska göra det som är nödvändigt för stunden och spendera en stor del av vår tid tillsammans med andra och i harmoni med naturen.

Så stick iväg och köp Gryning... om ni inte redan har den och så
kan ni väl vara vänliga att plocka på er Skymningssång... också
och ta med den hit till mig? Om ni ändå har vägarna förbi alltså.


Källa: Ordfront


Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback