En klibbig fläck

Note to self: Bestäm dig aldrig och jag menar aldriiiig 
för att ta en tur till Bergvik på en helgdag som denna.

Ah! Jag vill bara klä av mig naken och ligga på is! Jag tänkte nämligen att jag skulle fördriva tiden med att shoppa lite och skulle därför ta bussen till Karlstad. Inser att idag klassas som en söndag när det kommer till bland annat avgångstider för bussar och stod därför och väntade på bussen i en halvtimma. Det tar tre minuter för mig att gå till busshållplatsen och känner att jag kunde ha spenderat min tjugosju övriga minuter på att göra något annat. Jag stod och smälte i min vårjacka (som inte är en vårjacka om våren ser ut på det här sättet) och ångrade att jag hade tagit på mig ett par svarta leggings (eller något klädesplagg över huvud taget).

Så kom bussen och jag åkte in till stan. Fick sedan vänta en halvtimma på nästa buss och sprang runt busskuren på jakt efter lite skugga men nej, ingen skugga stod att finna. Smälte lite till och tog sedan bussen till Bergvik. Inne på Bergvik var det svalt. Sedan åkte jag hem på samma sätt som jag kom dit (med en stor portion väntan och svettiga extremiteter).

Nu är jag i alla fall hemma och har bytt om till shorts
och fladdrigt linne. Väntar på att svetten ska lägga sig
och den måttliga brisen som trycker sig in genom min
öppna balkongdörr att tillta. Bilder på dagens fynd kommer
lite senare. Nu ska jag klibba fast i skinnsoffan.

Another note to self: Var glad att det inte är vinter!

Om du har lust att fråga mig något, hålla med mig,
säga emot mig eller enbart skicka en liten hälsning
så är du varmt välkommen att kommentera detta inlägg.

Spam hatas och undanbedes för allas bästa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback